Telefon Santralleri

Santral sistemleri, telefon şebekelerindeki abone ve kullanıcılar arasındaki iletişimi ve gelen-giden aramaların otomatik olarak yönlendirilebilmesini sağlayan iletişim sistemidir.

Telefon / Santral sistemleri ürünleri; akıllı ev sistemleri, aydınlatma, güvenlik kamera sistemleri, geçiş kontrol sistemleri, rack kabinet, seslendirme ve acil anons sistemleri, tv / uydu sistemleri, yangın alarm sistemleri ve yapısal kablolama ürünleri ile birlikte zayıf akım sistemleri içerisinde yer almaktadır.

Telefon / Santral Sistemi Nedir?
Santral sistemleri, telefon şebekelerindeki abone ve kullanıcılar arasındaki iletişimi ve gelen-giden aramaların otomatik olarak yönlendirilebilmesini sağlayan iletişim sistemidir. Bu bakımdan zayıf akım sistemleri içerisinde önemli bir yer teşkil etmektedir. Santral sistemleri günümüzün gelişen teknolojisi ile birlikte, gelen ve giden arama trafiğini yönlendirmenin yanı sıra; Video Telefon, Sesli Mesaj (Voicemail) ve İnteraktif Sesli Cevap (IVR) gibi ek işlemlerde yapabilir duruma gelmiştir.

Santral sistemleri işletmelerin kolay ve kaliteli bir iletişim ağı kurmasının yanı sıra iletişim maliyetlerini de düşürmektedir. Kurulacak olan santral sistemi, işletmenin o anki ve gelecekteki ihtiyaçları hesaplanarak seçilmelidir. Modüler yapıda olan santral sistemleri ise işletmelerin ihtiyaçlarına göre; IP telefon, Videofon, WiFi telefon, VoIP destekli cep telefonları, IP DECT ve analog setlerden oluşturulabilmektedir. Birden fazla lokasyonu bulunan işletmeler bu sistemleri kullanarak iletişim sağlayabilirler.

Telefon Santral Çeşitleri
Telefon santralleri ilk üretildikleri dönemlerde manuel olarak çalışmaktaydı. Arama yapmak isteyen kişi ilk önce operatöre bağlanıyor, sonrasında ise ulaşmak istediği numarayı söylüyordu. Operatör de arayan kişiyi manuel olarak aramak istediği numaraya yönlendiriyordu. Günümüzdeki telefon santralleri ise bu hat yönlendirmesini otomatik olarak gerçekleştirmektedir.

Günümüzde; Analog Santral, IP Santral ve Sayısal (Dijital) Santral olmak üzere üç çeşit santral sistemi kullanılmaktadır.

Analog Santral, iletişimi bir merkeze bağlı olan kablolar aracılığıyla sağlayan telefon santral sistemleridir. Bu sistemler genellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerde tercih edilmektedir. Analog santrallerin; otomatik dış hat bekletme, otomatik sistem kontrolü, çağrı kısıtlama, doğrudan kullanıcıya erişme, harici çağrı yönlendirme, otomatik dış hat açma, gece servisi, paralel operatörler, sistem parametrelerinin raporlanması, elektrik kesintisinde dış hat – iç hat bağlantısı sağlama, uzaktan programlama, seri çağrı transferi, MF/DP arama
ve faks yönlendirme gibi özellikleri bulunmaktadır.

IP Santral, Analog Santral sistemlerine göre çok daha teknolojik olmasının yanı sıra, günümüzde kullanılmakta olan Analog Santral sistemlerine göre çok daha düşük bir maliyete sahiptir. IP Santral sistemlerinde; ses ve görüntü gibi iletişim dataları IP protokolü ile network (ağ) üzerinden iletilmektedir. IP Santral sistemleri yazılım tabanlı olduğu için; internet ve bilgisayar gibi iletişim teknolojileri ile de kolayca entegre olabilmektedir. IP Santral sistemlerinde; görüntülü görüşme ve telekonferans (birden çok kişinin aynı çağrıda konuşması) gibi görüşmeler yapılabilmektedir.

Sayısal (Dijital) Santral genellikle; oteller, hastaneler, fabrikalar, ticari işletmeler ve kamu kuruluşları gibi yerlerde, kurum içi haberleşme için kullanılan sistemlerdir.